Шаблоны Joomla 3 здесь: http://www.joomla3x.ru/joomla3-templates.html

Порядок виявлення безхазяйного майна

ПОВІДОМЛЕННЯ

 

 про оприлюднення проекту регуляторного акту

 

       Відповідно до ст. 9 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Красненська селищна рада повідомляє про оприлюднення проекту регуляторного акту – рішення селищної ради «Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Красненської селищної ради».

 

      З даним проектом регуляторного акту а також аналізом регуляторного впливу можна ознайомитися на офіційному веб-сайті Красненської селищної ради за адресою: http://www.krasne-rada.gov.ua.

 

      Зауваження та пропозиції від громадян, фізичних осіб – підприємців та юридичних осіб, а також їх об’єднань, приймаються селищною радою до 03.04.2015 року  за адресою вул.І. Франка, 2а, смт.Красне Буського району Львівської області, 80560, тел. (264) 2-23-42, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                          ПРОЕКТ

 

 

 

Україна

 

 

 

КРАСНЕНСЬКА   СЕЛИЩНА     РАДА

 

                             Буського району, Львівської області

 

                                ____- сесія                 6- скликання

 

                                          

 

                                                Р І Ш Е Н Н Я 

 

Від  _____________ 201__ р.                                                                                         № _____

 

 

 

Про затвердження Порядку виявлення,

 

взяття на облік, збереження та

 

використання безхазяйного майна

 

та відумерлої спадщини на території

 

Красненської селищної ради

 

 

 

 

 

 

           Відповідно до ст. 335 Цивільного Кодексу України, Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", керуючись ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою врегулювання питання щодо обліку та передачі в комунальну власність територіальної  громади Красненської селищної ради рухомих та нерухомих безхазяйних речей, відумерлої спадщини та спадщини за заповітом, селищна рада

 

 

 

ВИРІШИЛА:

 

 

 

 1.Затвердити Порядок виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини на  території Красненської селищної ради.

 

         2.Затвердити склад постійно діючої комісії з обстеження безхазяйної речі (майна), відумерлої спадщини (додається).

 

          3. Постійно діючій комісії з обстеження безхазяйної речі (майна), відумерлої спадщини:

 

- проводити облік безхазяйного нерухомого майна,  розташованого на території Красненської селищної ради;

 

- забезпечити підготовку звернень селищної  ради про постановку на облік об'єктів нерухомого майна як безхазяйних;

 

- здійснювати заходи щодо виявлення (встановлення) на території Красненської селищної ради об'єктів нерухомості, що не мають власників або власники яких невідомі;

 

- збереження та утримання об'єктів безхазяйного нерухомого майна з моменту його виявлення (встановлення).

 

          4. Оприлюднити це рішення шляхом розміщення на офіційному веб-сайті селищної ради.

 

           5.Контроль за виконанням цього рішення на постійну комісію селищної ради з питань дотримання законності, охорони правопорядку, депутатської діяльності та етики (голова - Ю.І. Білий).

 

 

 

 

 

     Селищний голова                                                                     О.І. Лотоцький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

 

Рішенням сесії Красненської селищної ради

 

                                                                 від ___________________  № ____

 

 

 

 

 

 

 

ПОРЯДОК
виявлення, взяття на облік, збереження та використання
безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини
на території Красненської селищної ради

 


         Порядок набуття територіальною громадою селищної ради права комунальної власності на безхазяйні речі (майно), відмерлу спадщину (надалі - Порядок) розроблено на підставі Конституції України, Цивільного кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою врегулювання питань набуття територіальною громадою селищної ради права власності на безхазяйні речі (майно) та відумерлу спадщину.

 

Дія Порядку поширюється на будь-які об`єкти цивільних прав, які є безхазяйними чи визнані у встановленому законодавством порядку відумерлими.

 

Для однозначного розуміння положень Порядку вживаються наступні терміни:
        річ – предмет матеріального світу, щодо якого можуть виникати цивільні права та обов`язки;

 

безхазяйна річ (майно) – річ, яка не має власника або власник якої невідомий;
        нерухомі речі (нерухоме майно, нерухомість) – земельні ділянки, а також об`єкти, розташовані на земельній ділянці, переміщення яких є неможливим без їх знецінення та зміни їх призначення;

 

рухомі речі (майно) – речі, які можна вільно переміщувати у просторі;
        власник – будь-яка особа, яка на законних підставах володіє, користується і розпоряджається належним їй майном;

 

відумерла спадщина – комплекс майнових прав та обов`язків, які у разі відсутності спадкоємців за заповітом та за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття, за рішенням суду переходять у власність територіальної громади селищної ради;
        суб`єкти виявлення безхазяйної речі (майна) чи відумерлої спадщини - будь-яка фізична чи юридична особа, якій стало відомо про місцезнаходження такої речі чи майна.

 

       

 

 

 

1.  Загальні положення.

 

Красненською селищною радою затверджується склад постійно діючої комісії з обстеження безхазяйної речі (майна), відумерлої спадщини (надалі – Комісія).
        Підготовка матеріалів щодо набуття громадою права власності на безхазяйні речі (майно) та відумерлу спадщину покладається на комісію.

 

 

 

2. Виявлення безхазяйної речі (майна), відумерлої спадщини.

 

Cуб`єкт виявлення безхазяйної речі (майна), відумерлої спадщини надає до селищної ради письмове повідомлення про місцезнаходження такої речі (майна) або спадщини.

 

Перевірка факту наявності безхазяйної речі або майна, відумерлої спадщини та збір підтверджуючих документів здійснюється комісією.
        З метою отримання документів, що підтверджують наявність безхазяйної речі (майна), відумерлої спадщини комісія направляє відповідні запити до органів реєстрації актів громадянського стану, нотаріату, відділу Держземагенства у Буському районі, органів внутрішніх справ та інших.

 

Після отримання достовірної та достатньої інформації, яка підтверджує, що річ (майно) є безхазяйною чи може бути визнана у встановленому законодавством порядку відумерлою спадщиною, комісія вживає заходів щодо її обстеження та забезпечення збереження.

 

Комісія прибуває на місцезнаходження об`єкту та здійснює його обстеження, за результатами якого складається акт обстеження за встановленою формою. Комісія визначає особу, відповідальну за збереження майна, про що робиться відповідна відмітка в Акті.

 

Акт підлягає затвердженню розпорядженням селищного голови.

 

 

 

3. Облік безхазяйних нерухомих речей (майна).

 

Облік безхазяйних нерухомих речей (майна) здійснює комісія.

 

Протягом десяти робочих днів з дати затвердження Акту Комісія надсилає Реєстраційній службі Буського районного управління юстиції письмове повідомлення про необхідність взяття на облік безхазяйної нерухомої речі (майна).

 

У десятиденний термін з дати взяття Реєстраційною службою Буського районного управління юстиції на облік безхазяйної нерухомої речі (майна) Комісія робить про це оголошення у друкованих місцевих засобах масової інформації з метою виявлення власника речі (майна).

 

У разі з`явлення власника за його письмовою заявою до Реєстраційної служби Буського районного управління юстиції з доданням документів, що підтверджують його право власності на безхазяйну нерухому річ (майно), така річ (майно) знімається з обліку. В такому випадку власник повинен компенсувати всі витрати пов`язані з утриманням речі, забезпеченням її збереження, а також витрати по виготовленню технічної документації на нерухому річ (майно) та публікації оголошення в засобах масової інформації.

 

Про зняття з обліку безхазяйних нерухомих речей (майна) Реєстраційна служба Буського районного управління юстиції у 10-ти денний термін повідомляє Комісію з доданням підтверджуючих документів.

 

 

 

4. Набуття права комунальної власності на безхазяйні речі (майно).

 

         Якщо Красненська селищна рада заволоділа рухомою річчю (майном), від якої власник відмовився, право комунальної власності на цю річ виникає з моменту заволодіння нею.

 

Територіальна громада селищної ради набуває право комунальної власності на безхазяйні нерухомі речі (майно) за рішенням суду.

 

Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі (майна) селищна рада готує позовну заяву та звертається з нею до суду.
        Якщо безхазяйною річчю є земельна ділянка до підготовки позовної заяви може бути залучений відділ Держземагенства у Буському районі.

 

Після оформлення права комунальної власності (в цьому випадку отримання рішення суду про визнання права власності), Красненською селищною радою може бути прийнято рішення щодо подальшого використання річчі (майна), яка перейшла до комунальної власності громади: використання за її цільовим призначенням; про зміну її цільового призначення; пропозиції селищної ради про її відчуження (у тому числі приватизацію, обмін тощо); реконструкцію та капітальний ремонт; ліквідацію речі; рекультивацію земельної ділянки та інше.

 

 

 

5. Набуття права комунальної власності на відумерлу спадщину

 

У разі відсутності спадкоємців за заповітом і за законом, усунення їх від права на спадкування, неприйняття ними спадщини, а також відмови від її прийняття, за заявою селищної ради така спадщина може бути визнана судом відумерлою.
         В цьому випадку Комісія спільно з селищною радою готує заяву про визнання спадщини відумерлою та після спливу одного року з часу відкриття спадщини подає заяву до суду.

 

Якщо такою спадщиною є земельна ділянка, до підготовки позовної заяви може бути залучений відділ Держземагенства у Буському районі.

 

Спадщина, визнана судом відумерлою, переходить у комунальну власність територіальної громади селищної ради, після чого Комісія готує проект рішення селищної ради про оформлення права комунальної власності на відумерлу спадщину та визначає її балансоутримувача.

 

Видача свідоцтва про право комунальної власності щодо відумерлої спадщини здійснюється Реєстраційною службою Буського районного управління юстиції на підставі рішення суду та рішення Красненської селищної  ради про оформлення права комунальної власності на відумерлу спадщину.

 

Нерухомі об`єкти нежитлового призначення за рішенням селищної ради можуть відчужуватися відповідно до законодавства про приватизацію.

 

Нерухомі об`єкти житлового призначення (житлові будинки, квартири тощо) чи їх частки, які через невідповідність вимогам житлового законодавства або з інших причин не можливо надати для проживання особам, що потребують поліпшення житлових умов, за рішенням селищної ради можуть бути реалізовані шляхом продажу на аукціоні відповідно до чинного законодавства про приватизацію.

 

Кошти, отримані від реалізації майна, зазначеного в цьому Порядку, перераховуються до селищного бюджету та використовуються Красненською селищною радою за рішенням сесії в інтересах громади.

 

 

 

 

 

     _____________________________________________________________                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 

 

до рішення сесії Красненської селищної ради

 

                                                                       від_________201_ року № _____

 

 

 

 

 

 

 

С К Л А Д

 

постійно діючої комісії

 

з обстеження безхазяйної речі (майна),  відумерлої спадщини

 

на території Красненської селищної ради

 

 

 

 

 

Лотоцький

Олег Іванович

- селищний голова, голова комісії

Слівінський

Роман Андрійович

- заступник селищного голови з питань діяльності виконавчого органу ради, заступник голови комісії

Зеленюх

Людмила Павлівна

- спеціаліст ІІ категорії-землевпорядник, секретар комісії

Прус

Олена Іванівна

 - секретар селищної ради

Шевчук

Марія Йосипівна

- головний бухгалтер селищної ради

Сергеєва

Тетяна Степанівна

- спеціаліст ІІ категорії землевпорядник

 

 

 

 

 

 

 

        Секретар селищної ради                                                             О.І. Прус

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз регуляторного впливу

 

 проекту рішення Красненської селищної ради

 

„Про виявлення, взяття на облік, збереження та використання
безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини
на території Красненської селищної ради

 

 

 

            Даний аналіз регуляторного впливу, розроблений на  виконання та з дотриманням вимог  Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 2004 року № 308, Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень", містить обґрунтування необхідностіврегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного нерухомого майна та відумерлої спадщини на території Красненської селищної ради, шляхом прийняття регуляторного акта - рішення Красненської селищної  ради  „Про затвердження Порядку виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Красненської селищної ради”.

 

 

 

1. Проблемні питання які пропонується розв’язати шляхом державного регулювання

 

 

 

        За даними, які надходять до виконавчого комітету Красненської селищної ради у вигляді повідомлень від громадян та організацій, на території селищної ради встановлено факти наявності майна, власник якого невідомий або відсутній і яке, відповідно до п.1 ст.335 ЦК України може бути визнано безхазяйним. Також п.2 ст. 335 Цивільного Кодексу  України передбачено, що безхазяйне нерухоме майно береться на облік Реєстраційною службою органу юстиції, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого воно розміщено та після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, вона, за заявою органу уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана згідно рішення суду до комунальної власності. Таким чином, до комунальної власності територіальної громади переходить право власності на той чи інший нерухомий об’єкт.

 

         Територіальна громада отримує безумовні вигоди від права розпоряджатися таким майном, а саме - вказане майно може бути на законних підставах передане в оренду, відчужено, закладено тощо. Це допоможе суттєво збільшити доходи селищного бюджету. Запропонований проект рішення має на меті впорядкувати діяльність Красненської селищної ради щодо виявлення, взяття на облік та підготовки заяви до суду про передачу зазначеного майна у комунальну власність відповідно до вимог чинного законодавства України.

 

          Рішенням передбачається затвердити Порядок виявлення, взяття на облік, збереження та використання безхазяйного майна та відумерлої спадщини на території Красненської селищної ради, який мав би конкретизувати порядок здійснення зазначеної діяльності відповідно до існуючої організаційно-адміністративної та функціональної структури місцевого самоврядування.

 

 

 

2. Цілі державного регулювання

 

 

 

 - Запровадження, відповідно до чинного законодавства України, єдиної схеми взяття на облік та управління безхазяйним майном на території Красненської селищної ради, яка б забезпечувала виконання всіх функцій управлінського процесу від складання опису майна, попередньої оцінки, підготовки заяви до органів реєстрації актів громадянського стану, нотаріату, відділу Держземагенства у Буському районі, органів внутрішніх справ та інших та підготовки заяви до суду про передачу майна у комунальну власність;

 

 - підвищення ефективності господарської діяльності через чітке визначення порядку взяття на облік безхазяйного майна;

 

 - забезпечення надходжень до селищного бюджету.

 

 

 

3. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

 

 

 

 Принципи та способи досягнення цілей регулювання:

 

 - регулювання побудовано відповідно вимог Цивільного Кодексу України;

 

 - після отримання доручення складається акт опису майна з його фото- фіксацією, у місячний термін подається довідка про наявність реєстрації права власності за адресою знаходження безхазяйного нерухомого майна;

 

 - готується висновок про можливість взяття на облік безхазяйного нерухомого майна;

 

 - у місячний термін приймається на облік безхазяйне нерухоме майно та розміщується оголошення про взяття на облік у друкованих засобах масової інформації;

 

 - підготовлення заяви до суду про передачу зазначеного майна у комунальну власність територіальної громади ;

 

 - на підставі рішення суду майно передається у комунальну власність.

 

 

 

4.Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

 

 

 Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта.

 

          Впровадження акта передбачає нарощення затрат адміністративних ресурсів, а саме витрати на складання опису майна, його оцінка, витрати на оголошення про взяття на облік у засобах масової інформації, сплата держмита за подачу заяви до суду. Проектом рішення не передбачено виділення додаткових коштів на забезпечення запропонованого регулювання. Ресурсні можливості для впровадження та виконання вимог акта визначатимуться бюджетними можливостями.

 

 Можлива шкода у разі настання очікуваних наслідків дії акта не прогнозується.

 

 

 

5. Строк дії акта

 

 

 

Строк дії акта необмежений.

 

 

 

 

 

6. Визначення показників результативності

 

 

 

Сфера регуляторного впливу

Можливі вигоди

Можливі витрати

Красненська селищна рада, виконавчий комітет Красненської селищної ради.

 

Органи реєстрації актів громадянського стану, нотаріату, відділу Держземагенства у Буському районі, органи внутрішніх справ.

 

Реєстраційна служба Буського районного управління юстиції.

1. Зростання рівня довіри серед громадян.

 

 2. Збільшення надходжень до селищного бюджету.

1. Збільшення аналітичної роботи (виконання функціональних обов’язків), посадових осіб селищної ради.

2. Додаткове навантаження на Реєстраційну службу Буського районного управління юстиції.

 3. Оплата послуг установ, залучених до проведення оцінки безхазяйного майна.

 4.   Додаткові витрати на сплату судового збору.

Територіальна громада      

Через збільшення надходжень до селищного бюджету можливість отримання додаткових соціальних суспільних благ

Витрати не прогнозуються.

 

 

 

7. Ефективність способів досягнення цілей

 

 

 

        Ефективність запропонованого регулювання визначатиметься через додаткові надходження до селищного бюджету внаслідок передачі в оренду або відчуження майна, яке перейшло до комунальної власності внаслідок судового рішення про передачу безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність, згідно з яким органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальної громади відповідно до закону можуть здійснювати правомочності щодо володіння, користування та розпорядження зазначеними об’єктами нерухомого майна.

 

        Прийняття Порядку позитивно вплине на регулювання та вирішення питань у сфері врегулювання відносин щодо виявлення, взяття на облік, збереження та використання рухомого та нерухомого майна, яке є безхазяйним або відумерлою спадщиною.

 

8. Визначення заходів відстеження результативності рішення

 

             У разі виявлення неврегульованих та непередбачених моментів, які передбачається встановлювати за допомогою аналізу якісних показників дії цього акта, буде розглядатися можливість їх виправлення шляхом внесення відповідних змін.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   Селищний голова                                                                         О.І. Лотоцький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

© 2014 Красненська селищна рада