A A A K K K
для людей із порушенням зору
Красненська громада
Львівська область, Золочівський район

Звернення до Верховної Ради України, Президента України та Кабінету Міністрів України щодо неприпустимості грубого наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування

Дата: 07.12.2021 11:48
Кількість переглядів: 34

Ми, депутати Красненської селищної  ради Золочівського району Львівської області рішуче протестуємо проти намірів підірвати   фінансову спроможність місцевого самоврядування та ігнорування базових норм Європейської Хартії місцевого самоврядування.  

Зокрема, законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (№6062) – це спроба поховати фінансову децентралізацію і інфраструктурні проекти на місцевому рівні, це спроба нової централізації.

Цим проектом передбачається ліквідація з 2023 року бюджету розвитку місцевих бюджетів, що є катастрофою для територіальних громад. Джерела доходів бюджету розвитку планується закріпити за загальним фондом місцевих бюджетів. Це означає, що громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, не зможуть належно планувати розвиток. Адже саме з бюджетів розвитку фінансуються капітальні видатки громад, які спрямовуються на: соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних проектів, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об'єктів соціально-культурної сфери – шкіл, дитсадків, лікарень, житлово-комунального господарства, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів, придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги, тощо. Ліквідація бюджетів розвитку означає, що замість капітальних, інфраструктурних видатків на місцевому рівні ми побачимо, як за ці цільові кошти бюджетів розвитку буде лататися «поточка» місцевих бюджетів. Як наслідок через недофінансування місцевих бюджетів з Держбюджету.

Ще один фінансовий удар по громадах проекту №6062 - пропонується новела ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу, згідно з якою «повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку». Це дуже зручно – «помилково» забрати гроші в громади і хай потім громади чекають,  коли гроші з’являться на казначейському рахунку

Наступне «покращення» проекту №6062 - змінами до частини четвертої статті 103-2 Бюджетного кодексу передбачається залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду, вилучати до державного бюджету. Тобто, органи самоврядування повністю демотивуються в оптимізації використання цієї субвенції.

Законопроектом №6062 пропонується також доповнити Земельний кодекс (Розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення»)  п.53, яким «установити, що у 2022 році надходження від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності, передбачених пунктом 61 Перехідних положень Земельного кодексу України, зараховуються: 70 відсотків до спеціального фонду державного бюджету та спрямовуються на розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем за рішенням Кабінету Міністрів України (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм), погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету; 30 відсотків до бюджету розвитку місцевих бюджетів». Це грубе порушення засад місцевого самоврядування: чому кошти від продажу земель комунальної власності на 70% мають зараховуватися до Держбюджету?

І ще одна груба анти-самоврядна норма проекту №6062 - запропоновані зміни до пункту 21 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного Кодексу, за якими погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, здійснюється «у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України». Сьогодні передбачено законодавче врегулювання погашення цієї заборгованості. Нагадаємо, йдеться про те, що ця заборгованість виникла при Януковичі-Азарову через недофінансування місцевих бюджетів і тепер Кабміну надається право встановлювати порядок, як громади мають цю заборгованість погашати. Тобто, місцеві бюджети при Януковичу змусили  взяти на себе цю заборгованість, бо держава не платила по рахунках, а тепер пропонується громадам «погасити» цю заборгованість.

Врешті, згідно з проектом №6062, місцеві ради перетворюються в статистів формування місцевих  бюджетів, бо Міністерство фінансів і посадовці місцевих державних адміністрацій отримують повноваження зупиняти рішення місцевих рад про бюджет.

Ми, депутати Красненської селищної  ради Золочівського району Львівської області вимагаємо:

 

Від Кабінету Міністрів України:

відкликати проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) на доопрацювання з метою виключення з цього проекту дискримінаційних норм по відношенню до місцевого самоврядування.

 

Від Голови Верховної Ради України:

у разі розгляду проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) озвучити в залі позицію нашої ради та не використовувати під час голосування словосполучення «прошу підтримати та проголосувати».  

 

Від Президента України:

У разі прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) скористатись правом вето.

Додаток
до рішенням Красненської селищної
ради від _02_ грудня 2021 року №638
14-ї сесії VІІІ скликання

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь