З початку 2024 року до бюджетів усіх рівнів та державних цільових фондів Львівщина спрямувала майже 58 млрд гривень податкових платежів
Упродовж січня-серпня 2024 року Головним управлінням ДПС у Львівській області зібрано до зведеного бюджету 39,7 млрд гривень податкових платежів. Про це повідомив в. о. начальника Головного управління ДПС у Львівській області Микола Никитюк.
За інформацією очільника, за вісім місяців цього року до загального фонду державного бюджету України платники Львівщини спрямували 20,6 млрд гривень податків, зборів, інших обов’язкових платежів. У порівнянні з січнем-серпнем 2023 року збір платежів до загального фонду Державного бюджету збільшився на 23,9% або на 3,97 млрд гривень.
Місцеві бюджети Львівщини за вісім місяців поповнилися на понад 19 млрд гривень.
Державні цільові фонди впродовж восьми місяців 2024 року отримали майже 18,3 млрд грн, що на 1,3 млрд грн, або на 7,8% більше, ніж у січні-серпні 2023 року.
Трудовий договір регулює відносини між працівником та роботодавцем
Трудовий договір – це документ, який визначає права і обов’язки працівника і роботодавця, умови праці, заробітну плату, термін дії, порядок зміни і розірвання.
У Головному управлінні ДПС у Львівській області зазначають, що трудовий договір може бути укладений у письмовій формі і підписаний обома сторонами або оформлений шляхом видання наказу про прийняття працівника на роботу. Трудовий договір може бути строковим або безстроковим, з повним або неповним робочим часом, основним або за сумісництвом залежно від характеру роботи і бажання сторін.
До місцевих бюджетів Львівщини надійшло понад 56 млн гривень по платі за ліцензії
В управлінні контролю за підакцизними товарами Головного управління ДПС у Львівській області повідомили, що впродовж січня-серпня 2024 року надходження до місцевих бюджетів по платі за ліцензії, що контролюють податкові органи, склали 56,49 млн гривень. Ці надходження становлять 124,8 відс. доведеного завдання (додатково надійшло 11,24 млн грн), та на 6,31 млн грн або на 12,6 відс. більші в порівнянні з минулим роком.
У серпні 2024 року надходження до місцевого бюджету по платі за ліцензії, що контролюють податкові органи, становлять 7,83 млн грн, або 159,6 відс. доведеного завдання (додатково надійшло 2,92 млн грн), та на 2,24 млн грн або на 40,1 відс. більше в порівнянні з минулим роком.
Про відмову продавця видати фіскальний чек можна повідомляти 24/7 через чат-бот «StopViolationBot»
У Головному управлінні ДПС у Львівській області нагадали, що через чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram кожен споживач може повідомити про відмову продавця видати фіскальний чек.
Тобто, в будь-який час доби та в будь-якому місці перейдіть за посиланням https://t.me/StopOverpriceBot и та поінформуйте податкову службу про:
- незастосування РРО/ПРРО, невидачу чеків;
- відмову у розрахунку банківською карткою;
- завищення цін на продовольчі товари, лікарські засоби;
- неоформлення трудових відносин з найманими працівниками;
- здійснення господарської діяльності без державної реєстрації.
Отриману через чат-бот «StopViolationBot» інформацію про можливі порушення законодавства працівники податкової служби досліджують та перевіряють, а у випадку підтвердження наданої інформації вживають відповідні заходи реагування, зокрема, перевірки.
Новації законодавства: з 1 вересня 2024 року встановлено нові ставки акцизного податку
Головне управління ДПС у Львівській області нагадує, що з 1 вересня 2024 року, у зв’язку з набранням чинності Законом України від 18.07.2024 № 3878-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо імплементації положень актів права Європейського Союзу щодо акцизного податку» (далі – Закон № 3878), який опубліковано у газеті «Голос України» від 01.09.2024, застосовуються нові ставки акцизного податку на бензин, газойлі (дизельне пальне), скраплений газ, та паливо моторне альтернативне.
Так, з 1 вересня 2024 року до 31 грудня 2024 року включно встановлено наступні ставки акцизного податку:
на бензини – 242,6 євро за 1000 літрів;
на газойлі (дизельне пальне) – 177,6 євро за 1000 літрів;
на скраплений газ – 148 єро за 1000 літрів;
на паливо моторне альтернативне – 184,08 євро за 1000 літрів.
Крім того, змінами, внесеними Законом № 3878 до Податкового кодексу, передбачено:
доповнення пункту 14.1 статті 14 ПКУ новим підпунктом 14.1.261 щодо визначення терміну «проміжні продукти» відповідно до Директиви № 92/83/ЄС від 19 жовтня 1992 року про гармонізацію структур акцизного збору на спирт та алкогольні напої;
зміни до підпункту 215.3.1 пункту 215.3 статті 215 ПКУ в частині збільшення розміру ставки акцизного податку для проміжних продуктів з 8,42 до 12,23 гривні за 1 літр, які набирають чинності та починають діяти з 01 грудня 2024 року;
встановлення з 01 січня 2028 року нових розмірів ставок акцизного податку на пальне:
на бензини – 359 євро за 1000 літрів;
на газойлі (дизельне пальне) – 330 євро за 1000 літрів;
на скраплений газ – 250 євро за 1000 літрів;
на паливо моторне альтернативне – 272,4 євро за 1000 літрів.
Також викладено в новій редакції пункт 47 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ щодо критеріїв, за якими у період дії воєнного стану в Україні, не є акцизним складом приміщення або територія з реалізації пального та доповнено зазначений підрозділ новим пунктом 48, згідно з яким встановлено графік щорічного збільшення ставок акцизного податку на пальне з 01.09.2024 по 31.12.2027 включно (протягом чотирьох років).
Крім того, з 01 січня 2025 року набувають чинності зміни стосовно уточнення термінів «загальна сума податкових зобов’язань з акцизного податку на сигарети» та «середньозважена роздрібна ціна продажу сигарет».
Практичне застосування діючих електронних сервісів ДПС
Фахівці Буської ДПІ провели чергові зустрічі - практикуми з фізичними особами щодо переваг та способів електронного звітування, зокрема про подання податкової декларації в електронному вигляді для отримання права на податкову знижку через Електронний кабінет платника та мобільний застосунок «Моя податкова».
Під час заходів надано практичну допомогу присутнім щодо подання декларації про майновий стан і доходи для розрахунку суми податкової знижки та формуванню відповідних підтверджуючих документів, а також поради з користування діючими електронними сервісами ДПС України.
Заповнюємо правильно реквізит "Призначення платежу"
нагадує, що з 01.12.2023 впроваджено використання надавачами платіжних послуг виключно структурованого формату реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
Платники податків під час заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції заповнюють такі поля:
«Код виду сплати»;
«Додаткова інформація запису».
У полі «Код виду сплати» платник заповнює код виду сплати, визначений Переліком кодів видів сплати, які використовуються платниками (додаток 1 до Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148.
У полі «Додаткова інформація запису» платник заповнює інформацію щодо переказу коштів у довільній формі. Суб’єкти господарювання, які проводять господарську діяльність на підставі ліцензії та/або спеціального дозволу, зазначають інформацію щодо звітного (податкового) періоду, за який сплачуються податкові зобов’язання, та дозвільного документа (вид дозвільного документа, номер, дата).
Приклади заповнення платниками податків обов’язкового реквізиту «Призначення платежу» платіжних інструкцій наведені у Порядку заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати (стягнення) податків, зборів, митних, інших платежів, єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, внесення авансових платежів (передоплати), грошової застави, а також у разі їх повернення, затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 22.03.2023 № 148.
Нарахування сум для сплати за землю можна перевірити самостійно в Електронному кабінеті
Буська ДПІ інформує, що відповідно до п.п.14.1.72 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу земельний податок – це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.
Нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки) відповідно до п. 286.5 ст. 286 ПКУ та надсилають платникам повідомлення-рішення до 1 липня поточного року, разом із детальним розрахунком суми плати за землю.
Фізичні особи з використанням кваліфікованого електронного підпису мають можливість переглянути сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих їм податкових зобов’язань з плати за землю, в меню «ЕК для громадян» приватної частини Електронного кабінету, вхід до якого здійснюється за адресою: http://cabinet.tax.gov.ua, а також через вебпортал ДПС.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником плати за землю на підставі оригіналів відповідних документів або належним чином засвідчених копій таких документів, зокрема документів на право власності, користування пільгою, а також у разі зміни розміру ставки плати за землю контролюючий орган, до якого звернувся платник плати за землю, проводить протягом десяти робочих днів перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення разом з детальним розрахунком суми податку. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
Про порядок реєстрації ПРРО
Буська ДПІ нагадує, що правові відносини у сфері застосування реєстраторів розрахункових операцій та/або програмних РРО (ПРРО) регулюються Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». Дія Закону поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Реєстрація та застосування ПРРО здійснюється відповідно до Порядку реєстрації, ведення реєстру та застосування програмних реєстраторів розрахункових операцій, розробленому відповідно до статті 7 Закону та затвердженому наказом Міністерства фінансів України від 23.06.2020 № 317, згідно з яким реєстрація ПРРО та обмін документами між ПРРО та фіскальним сервером контролюючого органу здійснюється виключно на підставі електронних документів з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та використання електронних документів.
Згідно з пунктами 1 та 2 розділу ІІ Порядку до Реєстру вносяться дані про ПРРО, а також відомості про суб’єктів господарювання та їхні господарські одиниці, де застосовуються такі ПРРО, дані сертифікатів електронних підписів та/або печаток, що використовуються такими ПРРО.
Порядок реєстрації ПРРО встановлено розділом ІІ Порядку.
Реєстрація ПРРО згідно з п. 3 розділу ІІ Порядку проводиться на підставі заяви про реєстрацію програмних реєстраторів розрахункових операцій за формою № 1-ПРРО (J/F1316602).
Відповідно до пункту 5 розділу ІІ Порядку у разі відсутності підстав для відмови у реєстрації ПРРО реєструється шляхом присвоєння програмним забезпеченням фіскального сервера фіскального номера ПРРО із внесенням даних до Реєстру програмних реєстраторів розрахункових операцій.
Про реєстрацію ПРРО суб’єкту господарювання направляється інформація у другій квитанції із зазначенням присвоєного під час реєстрації фіскального номера ПРРО.
Суб’єкт господарювання, який зареєстрував ПРРО, подає Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого сертифіката відкритого ключа за формою J/F1391801 з інформацією про ідентифікатор ключа з сертифікату, який використовується для підпису, щодо того працівника, якому надані повноваження проводити розрахункові операції.
Кожен касир засвідчує проведення розрахункових операцій та передачу даних до фіскального сервера власним електронним підписом.
ПРРО згідно з пунктом 2 розділу IV Порядку може застосовуватись лише в тій господарській одиниці, дані про яку внесені до Реєстру щодо такого ПРРО.
Інформаційна підтримка суб’єктам господарювання, які використовують/мають намір використовувати ПРРО, надається у центрах обслуговування платників, Інформаційно-довідковим департаментом ДПС.
Чи має право платник податку, який навчається на військовій кафедрі навчального закладу?
Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу платник податку має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, нарахованого у вигляді заробітної плати, зменшеного з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 ПКУ, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених платником податку на користь вітчизняних закладів освіти для компенсації вартості здобуття відповідної освіти таким платником податку та/або членом його сім’ї першого ступеня споріднення та/або особи, над якою встановлено опіку чи піклування, або яку влаштовано до прийомної сім’ї, дитячого будинку сімейного типу, якщо такого платника податку призначено відповідно опікуном, піклувальником, прийомним батьком, прийомною матір’ю, батьком-вихователем, матір’ю-вихователькою.
До податкової знижки включаються фактично здійснені протягом звітного податкового року платником податку витрати, підтверджені відповідними платіжними та розрахунковими документами, що ідентифікують продавця товарів (робіт, послуг) і особу, яка звертається за податковою знижкою (їх покупця (отримувача)), а також копіями договорів за їх наявності в яких обов’язково повинно бути відображено вартість таких товарів (робіт, послуг) і строк оплати за такі товари (роботи, послуги) (п.п. 166.2.1 п. 166.2 ст. 166 ПКУ).
Згідно з ст. 33 Закону України від 01 липня 2014 року № 1556-VІІ «Про вищу освіту» однією з складових структури вищої освіти є кафедра військової підготовки, яка проводить підготовку курсантів (слухачів, студентів) для подальшої служби на посадах сержантського, старшинського, офіцерського або начальницького складу у військових формуваннях.
Тобто, платник податку, який навчається на військовій кафедрі навчального закладу, є здобувачем професійної військової освіти, тому має право на податкову знижку у зменшення оподатковуваного доходу за наслідками звітного податкового року на суму витрат, понесених ним на користь закладу освіти за навчання на військовій кафедрі.
Відповідаємо на запитання платників
В Буській ДПІ проведено черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» щодо застосування РРО/ПРРО та змін у податковому законодавстві, за участі начальниці відділу з надання адміністративних та інших послуг Галини Гілевич.
Питання додзвонювачів стосувалися особливостей застосування спрощеної системи оподаткування та реєстрації програмних РРО. Зазначено, що процедури реєстрації реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій встановлені порядками, затвердженими наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547 «Про затвердження порядків щодо реєстрації реєстраторів розрахункових операцій та книг обліку розрахункових операцій». Форми для реєстрації ПРРО та інструкції щодо їх заповнення знаходяться на вебпорталі ДПС України (https://tax.gov.ua/baneryi/programni-rro/formi-prro/formi-prro/ ).
Крім цього, були запитання щодо декларування податкової знижки за навчання. Запропоновано скористатися Електронним кабінетом, або мобільним застосунком «Моя податкова». Термін подання декларації за 2023 рік для отримання податкової знижки – до 31 грудня 2024 року.
Буський сектор організації роботи
управління організації роботи ГУ ДПС у Львівській області