Красненська селищна рада
Золочівський район Львівська область

Листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі

Дата: 14.07.2025 14:42
Кількість переглядів: 95

Фото без описуЗ метою підвищення ефективності інформаційної взаємодії з контролюючими органами, звертаємо увагу на можливість здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, відповідно до пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу.

Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22.05.2003 №851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями.

Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим п. 42.4 ст. 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів №851 та №2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в електронний кабінет.

Переваги здійснення листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі:

- отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;

- миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);

- забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції;

- зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;

- постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.

Відповідно до пункту 18 Порядку функціонування Електронного кабінету, затвердженого наказом Мінфіну України від 14.07.2017 №637, листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Порядок подання Заяви:

Увійти до приватної частини Електронного кабінету(https://cabinet.tax.gov.ua/).

Вхід до приватної частини Електронного кабінету здійснюється після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого сертифікату електронного підпису, отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчихпослуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації – id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія. Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.

У меню «Налаштування» обрати вкладку «Бажання листування з КО»;

Натиснути «Бажаю отримувати документи» та вказати електронну пошту, на яку бажаєте отримувати інформацію про документи, що надійшли в Електронний кабінет;

Підписати КЕП та надіслати.

Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при  наданні послуг.

Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.

Боротьба з «відмиванням» доходів: з початку року відшкодовано понад 156 мільйонів гривень збитків

З початку року державі відшкодовано понад 156 мільйонів гривень збитків. Це результат піврічної роботи команди ДПС разом із правоохоронцями у сфері боротьби з ухиленням від сплати податків та «відмиванням» коштів. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила в. о. Голови Державної податкової служби України Леся Карнаух.  

«Загальна сума виявлених збитків перевищує 336 млн гривень. Працюємо над повним відшкодуванням збитків, завданих державі», – сказала вона. 

Проведені ДПС заходи: 

- 228 документальних перевірок щодо дотримання суб’єктами господарювання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України;

- понад тисяча аналітичних досліджень фінансово-господарської діяльності суб’єктів господарювання. У понад 70 % виявлені ознаки злочинів за ст. 209 КК України (Легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом);

- направили правоохоронцям  понад півтисячі висновків із встановленими ознаками злочину, передбаченого ст. 212 КК України (ухилення від сплати податків); 

- правоохоронці зареєстрували 29 кримінальних проваджень, значний обсяг матеріалів приєднаний до раніше розпочатих кримінальних проваджень.

Найпоширеніші «схеми», які виявили фахівці ДПС:

- компанії переводять частину прибутку суб’єктам на спрощеній системі оподаткування з перевищенням дозволених обсягів доходів. Таким чином занижують податкові зобов’язання і ухиляються від сплати податків.  

Спільно з правоохоронцями вже повернули до бюджету 32,3 млн гривень;

- виведення коштів за нереальними господарськими операціями, у тому числі з використанням штучно створених суб’єктів господарювання. 

Внаслідок розслідування відшкодовано 40,1 млн гривень;

- неправдиві дані в податковій звітності. 

За такими фактами вже забезпечено відшкодування понад 16 млн гривень.

- отримання бюджетних коштів без реєстрації податкових накладних і не відображення операцій в звітності. 

У межах одного з кримінальних проваджень вже повернули до бюджету 9 млн гривень.  

«Роботу проводимо не для «галочки». І це не про тиск на бізнес, а про чесні відносини між державою та бізнесом. Не може бути різних правил роботи. Якщо працюєш нечесно, ухиляєшся від сплати податків – маєш розуміти, що за це нестимеш відповідальність. Не сплатив належне – маєш повернути це до бюджету. Саме це про справедливі та прозорі умови для всіх», – додала в. о. Голови ДПС. 

Платники єдиного внеску поповнили державні цільові фонди більш ніж на 18 млрд гривень 
 Упродовж січня-червня 2025 року фактичні надходження єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування становили 18 382,6 млн гривень.
 Про це повідомив начальник Головного управління ДПС у Львівській області Микола Никитюк.
 Порівняно з відповідним періодом минулого року надходження збільшилися на 2807,4 млн грн або на понад 18 відсотків.

У червні 2025 року фактичні надходження єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування становили 3 400,3 млн грн, що на 389,0 млн грн, або на 12,9% більше, ніж у червні 2024 року.

Актуальні  питання  звітування  роз’яснили  податківці

Днями фахівцями Золочівської ДПІ проведено практикуми щодо подання звітності  в  електронному вигляді  та новацій законодавства.

Суб`єктам господарювання надано практичні поради щодо особливостей заповнення  податкових декларацій платника єдиного податку за перше півріччя 2025 року, акцентовано увагу на формах звітності, застосуванні касових апаратів та перевагах звітування в онлайн режимі.

Також роз`яснено особливості декларування громадянами  податкової знижки та запропоновано користуватися електронними сервісами ДПС, зокрема, Електронним кабінетом платника та  мобільним за стосунком  «Моя податкова». Звернуто увагу на листування з податковою в електронному форматі, зокрема, щоб отримувати листи від ДПС через Е–кабінет, платнику потрібно заповнити Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, підписати і надіслати заяву до ДПС. 

Крім цього, під час проведених заходів податківці роз`яснюють питання новацій у податковому законодавстві щодо основних аспектів Національної стратегії доходів до 2030 року (https://tax.gov.ua/diyalnist-/natsionalna-strategiya-dohodiv/) та системи управління податковими ризиками (комплаєнс - ризики) (https://tax.gov.ua/baneryi/sistema-upravlinnya-podatkovimi-rizikami).

Електронні сервіси допоможуть дізнатися про стан розрахунків з бюджетом

Золочівська ДПІ нагадує, що Електронний кабінет платника податків забезпечує можливість перегляду актуальної інформації про стан розрахунків з бюджетами в розрізі платежів, а також проведення звірки розрахунків платника та одержання документа, що підтверджує стан розрахунків в електронному вигляді без відвідування контролюючого органу.  Щоби дізнатися які суми податків і зборів було нараховано а які суми сплачено необхідно скористатися меню «Стан розрахунків з бюджетом». Крім того, в Електронному кабінеті забезпечено можливість здійснення сплати податків, зборів, платежів та єдиного соціального внеску скориставшись будь-якою із запропонованих платіжних систем та/або методів сплати. Тож радимо економити власний час та використовувати запропоновані ДПС ресурси.

Система управління ризиками у ДПС

Порядок реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в Державній податковій службі затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2024 р. № 854.  

Порядок визначає механізм реалізації експериментального проекту щодо функціонування системи управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) в ДПС (далі - експериментальний проект), а також впровадження нових підходів до управління податковими ризиками (комплаєнс-ризиками) (далі - податкові ризики) в ДПС без залучення до процесу платника податків безпосередньо. 

Метою запровадження системи управління у ДПС під час реалізації експериментального проекту є: 

- підвищення рівня дотримання платниками податків податкових обов’язків із використанням підходу, що базується на оцінці податкових ризиків; 

- визначення причин виникнення податкових ризиків платників податків; 

- ідентифікація, аналіз та оцінювання податкових ризиків платників податків, визначення заходів впливу (способів реагування) щодо цих ризиків, які здійснюються за наявності підстав, у межах та спосіб, що визначені Податковим кодексом України та іншими актами законодавства, з урахуванням наявності фінансових, матеріально-технічних, людських та інших ресурсів ДПС для мінімізації таких податкових ризиків платників податків з огляду на їх вагомість; 

- впровадження диференційованих підходів до управління податковими ризиками на основі вагомості ризику, визначеної відповідно до методики. 

Ви запитували – ми відповідаємо  які заклади відносяться до вітчизняних?

Платники податків, які сплачують за навчання власне або своїх близьких, мають право скористатися податковою знижкою. Відповідно до п.п. 166.3.3 п. 166.3 ст. 166 Податкового кодексу  до податкової знижки включаються витрати на оплату навчання у вітчизняних закладах дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) та вищої освіти. 

Розглянемо, які саме заклади вважаються вітчизняними для цілей податкової знижки. 

Згідно зі ст. 22 Закону України «Про освіту» № 2145-VIII, заклад освіти — це юридична особа, основним видом діяльності якої є освітня діяльність. 

Права та обов’язки закладу освіти, передбачені Законом № 2145 та іншими законами України, має також фізична особа – підприємець або структурний підрозділ юридичної особи приватного чи публічного права, основним видом діяльності якого є освітня діяльність. 

Крім того, освітня діяльність підлягає ліцензуванню відповідно до Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» № 222-VIII. Отже, наявність чинної ліцензії на провадження освітньої діяльності — обов’язкова умова. 

Види та типи закладів, які підпадають під поняття «вітчизняних»: 

Типи закладів визначені спеціальними законами у сфері освіти: 

·   Дошкільна освіта — Закон № 3788-IX; 

·  Позашкільна освіта — Закон № 1841-III; 

·  Загальна середня освіта — Закон № 463-IX; 

·  Професійна (професійно-технічна) освіта — Закон № 103/98-ВР; 

·  Вища освіта — Закон № 1556-VII. 

Отже, до податкової знижки дозволено включати витрати лише на оплату навчання у закладах, зареєстрованих в Україні, основним видом діяльності яких є освіта, що підтверджується наявністю відповідної ліцензії.                       

                                                                                                                          Золочівська ДПІ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь